Od strony sieci realizacja projektu dla SKM Warszawa jest dużym wyzwaniem. Po raz pierwszy w pojazdach aglomeracyjnych postawiono wymóg budowy sieci Ethernet Train Backbone (ETB) zgodnej ze standardem IEC61375. Komunikacja między siecią szkieletową, a poszczególnymi członami lub pojazdami np. w trakcji wielokrotnej odbywa się za pośrednictwem węzła szkieletowego ETBN (Ethernet Train Backbone Node).
Zaimplementowany protokół TTDP (Train Topology Discover Protocol) podczas procesu inauguracji pociągu automatycznie tworzy reguły routingu oraz tablicę translacji adresów NAT, umożliwiając komunikację podsieci poszczególnych członów lub pojazdów o tej samej adresacji z siecią szkieletową, a także sąsiednimi członami lub pojazdami całego składu. Nieprzerwaną transmisję w szkielecie sieci nawet w przypadku braku zasilania zapewniają interfejsy ByPass. Consist Network w poszczególnych członach napotyka również wysokie wymagania do których należą: pełna redundancja struktury sieciowej opartej o topologię ringu 1 Gbps i pełna zgodność z wymaganymi standardami onboardowymi:
EN 50155, EN 61375, EN 61373, EN 45545-2.