Wpisz czego szukasz
i kliknij enter

NEWAG S.A

Projekt: Dostawa dwudziestu jeden elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z siedmioletnim okresem utrzymania dla SKM Warszawa.

Szczegóły projektu

Wyzwania projektowe

Od strony sieci realizacja projektu dla SKM Warszawa jest dużym wyzwaniem. Po raz pierwszy w pojazdach aglomeracyjnych postawiono wymóg budowy sieci Ethernet Train Backbone (ETB) zgodnej ze standardem IEC61375. Komunikacja między siecią szkieletową, a poszczególnymi członami lub pojazdami np. w trakcji wielokrotnej odbywa się za pośrednictwem węzła szkieletowego ETBN (Ethernet Train Backbone Node).

Zaimplementowany protokół TTDP (Train Topology Discover Protocol) podczas procesu inauguracji pociągu automatycznie tworzy reguły routingu oraz tablicę translacji adresów NAT, umożliwiając komunikację podsieci poszczególnych członów lub pojazdów o tej samej adresacji z siecią szkieletową, a także sąsiednimi członami lub pojazdami całego składu. Nieprzerwaną transmisję w szkielecie sieci nawet w przypadku braku zasilania zapewniają interfejsy ByPass. Consist Network w poszczególnych członach napotyka również wysokie wymagania do których należą: pełna redundancja struktury sieciowej opartej o topologię ringu 1 Gbps i pełna zgodność z wymaganymi standardami onboardowymi: 

EN 50155, EN 61375, EN 61373, EN 45545-2.

Rozwiązania i produkty

W projekcie SKM Warszawa jako warstwę sieciową wykorzystano przełączniki firmy Westermo serii Viper. Sieć ETBN oparta jest o przełączniki Viper-208-T8G-TBN wyposażone w Gigabitowe porty ByPass, natomiast sieć Consist oparta jest głównie o 20-portowe modele Viper-120A-T4G-P8-LV.
Zastosowane rozwiązania sieciowe umożliwiają wykorzystanie dedykowanych narzędzi optymalizujących proces konfiguracji, implementacji i wizualizacji projektów sieciowych w postaci systemu WeConfig. Sprawdzone u globalnych dostawców taboru switche Westermo są gwarancją niezawodnej eksploatacji. Zastosowane wewnętrzne przetwornice DC/DC, szeroki zakres napięć zasilania, kompaktowe wymiary i bogata funkcjonalność są gwarancją sukcesu wdrożenia sieciowego i bezproblemowej eksploatacji systemu.

Zastosowane przełączniki ETBN serii Viper-208-TBN są w pełni zgodne z najnowszym standardem IEC61375 i zostały zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach operacyjnych. Cztery interfejsy ByPass eliminują konsekwencje tzw. „czarnych scenariuszy”, a szeroki zakres napięć zasilania od 24 do 110 VDC (+/- 30%) zapewnia możliwość użycia praktycznie w każdym z globalnie stosowanych standardów zasilania na pojazdach szynowych.
Zaimplementowany w przełączniki system operacyjny WeOS5 oferuje bogaty zestaw funkcji sieciowych IP takich jak: protokół pierścieniowy FRNT z bardzo szybkim przełączaniem awaryjnym, zaawansowane funkcje routingu w warstwie 3 zapewniające komunikację między sieciami ETBN i Consist oraz pełną obsługę IEC61375, w tym inaugurację sieci TTDP i protokół danych TRDP.

Korzyści

Dla Klienta końcowego
  • Najwyższa niezawodność potwierdzona poziomem MTBF
  • Sprawdzone europejskie rozwiązanie w pełni zgodne z obowiązującymi standardami
  • Przejrzyste i wiarygodne raporty z badań
  • Niezawodność potwierdzona wyborem największych dostawców taboru
  • Niskie zużycie energii
Dla Integratora
  • Łatwość i szybkość wdrożenia dzięki zaletom oprogramowania WeConfig
  • Bezpłatne wsparcie techniczne w całym okresie życia produktu
  • Bezpłatny dostęp do aktualnych wersji programowania
  • Możliwość wsparcia „on-site”
  • Szkolenia techniczne i aktualizacja wiedzy wraz ze zmieniającymi się standardami transmisji i nowymi protokołami

Zdaniem specjalisty

Westermo jako dostawca rozwiązań onboardowych plasuje się w ścisłej czołówce globalnych dostawców rozwiązań sieciowych. Mając na uwadze fakt, że rynek kolejowy jest dla Westermo rynkiem kluczowym mamy do czynienia z produktami spełniającymi najwyższe wymagania branży. Praktycy zdają sobie sprawę z problemów jakie występują w systemach pokładowych – sposób ich rozwiązania, rzetelność w implementacji wymagań zmieniających się standardów, poziom wiedzy eksperckiej dzielony z użytkownikami i w końcu narzędzia wspierające proces projektowania i wdrożenia stanowią klucz ostatecznego sukcesu Westermo w projekcie SKM Warszawa.

Dariusz Figiel
Key Account Manager

Pozostałe case studies

Energetyka
Energetyka wiatrowa

Projekt: Utworzenie systemu nadzoru nad nowo powstałą elektrownią wiatrową.

Transport
KOMBUD

Projekt: Modernizacja systemów sterowania ruchem na Centralnej Magistrali Kolejowej

Ta strona używa plików Cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie Cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami używanej przeglądarki. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.