Wpisz czego szukasz
i kliknij enter

Kompleksowe rozwiązania przewodowe i bezprzewodowe dla pojazdów szynowych i transportu kołowego. Zagadnienia optymalizacyjne

AT 020-1

Projektujesz lub konfigurujesz sieci przemysłowe dla pojazdów szynowych i transportu kołowego? Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o wymaganiach sieciowych systemów TCMS (Train Control Management Systems)? W takim razie koniecznie weź udział w szkoleniu Tekniska poświęconemu temu zagadnieniu.

Charakterystyka szkolenia:
  • Szkolenie stacjonarne | Łabędzka 9, Gliwice
  • Szkolenie płatne
Dla kogo:
I
P
Poziom zaawansowania:
1
* pola obowiązkowe
Szczegóły
Czas trwania:
2d (12h)
* pola obowiązkowe

Szczegóły szkolenia

Czego się dowiesz

  1. Tematy topologii i wymagań funkcjonalnych dla sieci zgodnych z najnowszymi standardami
  2. Zapoznamy Cię z pojęciami i przykładami realizacji ETB (Ethernet Train Backbone), ECN (Ethernet Consist Network), TCN (Train Control and Monitoring Systems)
  3. Pokażemy przykłady switchy i routerów kolejowych, tajniki ich konfiguracji, a także ułatwień w zakresie serwisu i utrzymania

Agenda

Dzień 1

Normy kolejowe w systemach transmisji danych

  1. 1. EN50155/IEC 60571
  2. 2. IEEE 1478
  3. 3. EN 50121-3-2
  4. 4. EN 50124-1
  5. 5. EN 45545-2
  6. 6. PN-EN 61375 TTDP (ETB/ECN)

Systemy pokładowe i ich przeznaczenie

  1. 1. Systemy informacji pasażerskiej – Odbiera dane z systemów stacyjnych (IBEX/Wi-Fi)
  2. 2. System zliczania pasażerów
  3. 3. System interkomowy
  4. 4. Pokładowe systemy Wi-Fi dla podróżujących
  5. 5. System monitoringu szlaku – wykrywanie przeszkód na szlaku
  6. 6. System monitoringu pantografu
  7. 7. System monitoringu wizyjnego
  8. 8. Systemy sterowanie over Ethernet (konwergencja sieci CAN/Profibus/MVC w sieci Ethernet) (QoS)

Wymagania systemów pokładowych co do zapewnienia jakości usług w sieci.

Usystematyzowanie wiedzy w zakresie sieci Ethernet.

  1. 1. Model sieciowy ISO/OSI
  2. 2. Switching
  3. 3. VLANy
  4. 4. Routing IP
  5. 5. NAT

Elementy instalacyjne

  1. 1. Złącza (kodowanie, przepustowość, klasy szczelności)
  2. 2. Okablowanie (podstawowe parametry)
  3. 3. Światłowody

Systemy zasilania urządzeń sieciowych na pokładzie

  1. 1. Rodzaje zasilania pokładowego,
  2. 2. Przetwornice
  3. 3. PoE
  4. 4. PoE+

Systemy transmisji bezprzewodowej wykorzystywane w pojazdach szynowych

  1. 1. GSM (Systemy zdalnej diagnostyki i monitoringu)
  2. 2. Wi-Fi (Hotspot Wi-Fi, wymiana treści multimedialnych na stacjach)
  3. 3. GPS/GNSS (systemy lokalizacji, systemy dynamicznej informacji pasażerskiej)
  4. 4. Radiowy sprzęg między wagonowy (IBEX Westermo)

Systemy antenowe dla pojazdów szynowych (GSM/Wi-Fi/GPS)

  1. 1. Kluczowe parametry toru radiowego
  2. 2. Dobór kabli antenowych i ich charakterystyka
  3. 3. Rozdaje złącz antenowych
  4. 4. Anteny zintegrowane
  5. 5. Anteny dedykowane
Dzień 2

Architektura sieci pokładowej:

  1. 1. Dotychczasowe praktyki (przykładowy projekt)
  2. 2. Sieć zgodna ze standardem pn-en 61375 (ttdp/trdp)

Zagadnienia cyberbezpieczeństwa związane z architekturą sieci pokładowej.

Przegląd urządzeń wykorzystywanych przez producentów taboru

  1. 1. Specyfikacje techniczne
  2. 2. Specyfikacje środowiskowe
  3. 3. MTBF (Telcordia vs Military standard)
  4. 4. Rodziny produktów

Cyberbezpieczny zdalny dostęp serwisowy do pojazdów/wagonów

  1. 1. Uwierzytelnianie
  2. 2. Autoryzacja
  3. 3. Logowanie zdarzeń
  4. 4. Filtrowanie ruchu / firewall
  5. 5. Segmentacja
  6. 6. Szyfrowanie komunikacji - VPN

Oparty na sieci Ethernet system sterowania i zarządzania pociągiem - TCMS

  1. 1. Przeznaczenie systemu TCMS
  2. 2. Komponenty i funkcje TCMS
  3. 3. Sieci TCMS oparte na standardzie Ethernet

Przykłady projektowania oraz optymalizacji pokładowej sieci Ethernet spełniającej wymagania zamawiającego

  1. 1. Rozmieszczenie urządzeń aktywnych
  2. 2. Zastosowywanie VLANów w sieci pokładowej
  3. 3. Zastosowanie NAT
  4. 4. IP train concept
  5. 5. VRRP
Zaufali nam: