Wpisz czego szukasz
i kliknij enter

Akcja „Cyberświadomi od małego” – Tekniska edukuje przez zabawę

Sieć pełna jest niebezpieczeństw – zwłaszcza dla najmłodszych. Jakie cyberzagrożenia czyhają na dzieci i jak się przed nimi bronić?

Akcja „Cyberświadomi od małego” edukuje poprzez zabawę, a wzięcie udziału w konkursie to szansa na zdobycie wyjątkowych nagród!

Kontrola czy ochrona?

Jak uchronić najmłodszych użytkowników internetu od cyberzagrożeń? Poradnik „Cyberświadomi od małego” to kompendium wiedzy dla najmłodszych!

Żyjemy w czasach wszechobecnej cyfryzacji – tempo rozwoju technologii i dostępności do niej już od najmłodszych lat życia stale przyspiesza. Dla wielu życie w XXI w. nie istnieje bez dostępu do sieci – funkcjonowanie w wirtualnej rzeczywistości to także codzienność dzieci.

Próg wejścia do wirtualnego świata z każdym rokiem jest coraz niższy, a brak świadomości o zagrożeniach i znajomości mechanizmów obronnych może prowadzić do tragedii. Jak zapanować nad treściami, które otaczają dzieci w Internecie, i uchronić je przed cyberzagrożeniami?

Kontrola czy ochrona?

Jak podaje portal TECHNOSenior, aż 56% Polaków obawia się o bezpieczeństwo swoich dzieci w sieci, przy czym aż 40% rodziców przyznaje się do braku posiadania jakiegokolwiek oprogramowania kontroli rodzicielskiej. Może to wynikać z przekonania, że ważniejsze od kontroli jest wdrożenie oprogramowania ochronnego. Rodzice określili najbardziej użyteczne funkcje w zakresie kontroli rodzicielskiej podczas badania Coleman Parkes Research zrealizowanego na zlecenie Allot.

Wśród nich pojawiły się następujące użyteczności:

  • monitorowanie zachowania w sieciach społecznościowych i alarmowanie w sytuacjach zagrożenia,
  • blokowanie wybranych funkcji aplikacji,
  • blokowanie dostępu do niewłaściwych treści,
  • limitowanie czasu w internecie,
  • umożliwienie dziecku wysyłania alertów SMS.

Oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej na telefonach swoich pociech zainstalowało 60% badanych rodziców, jednak jedynie 56% z nich korzysta z jego funkcji. Jeśli chodzi o polskich rodziców, 66% badanych wskazało zabezpieczenie dziecka w sieci poprzez zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania jako priorytet – ponad kontrolę rodzicielską.

Korzystanie z odpowiednich narzędzi – jak oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej i oprogramowanie zabezpieczające – to podstawa do zapewnienie swojemu dziecku bezpieczeństwa w internecie. Warto jednak poświęcić również czas na edukację dziecka – ta idea przyświecała nam podczas tworzenia poradnika „Cyberświadomi od małego”.

Zachęcamy wszystkich rodziców, nauczycieli i opiekunów dzieci w wieku szkolnym do przeprowadzenia lekcji dotyczącej cyberzagrożeń i sposobów na ochronę przed nimi.

Poradnik „Cyberświadomi od małego”

Nie udostępniaj niepotrzebnie danych

Nie podawaj swoich osobistych danych nigdzie, gdzie nie jest to wymagane! Jeśli nie musisz gdzieś podawać swojego numeru telefonu, adresu e-mail czy zamieszkania, to nie rób tego. Jeśli musisz się zarejestrować na jakiejś stronie, uzupełnij tylko pola oznaczone czerwoną gwiazdką, bez których uzupełnienia nie przejdziesz dalej.

Rozmawiając z innymi użytkownikami sieci – zwłaszcza na anonimowych forach czy w grach, gdzie nie wiesz, z kim masz do czynienia – posługuj się imieniem lub nickiem, unikając podawania prawdziwego nazwiska i innych ważnych danych. Nie dziel się informacją o tym, gdzie mieszkasz, jakim samochodem jeżdżą Twoi rodzice czy kiedy wyjeżdżasz na wakacje, jeśli pyta Cię o to obca osoba, której tożsamości nie znasz.

Poproś dorosłego o pomoc w rejestracjach

Jeśli tylko masz taką możliwość, rejestrując się na nowych platformach (np. społecznościowych czy w poczcie), korzystaj z pomocy starszej osoby – rodzica czy opiekuna. Trudne hasło to podstawowa obrona przed osobami, które być może chcą włamać się na Twoje konto. Dorosła osoba pomoże Ci stworzyć hasło, które odpowiednio zabezpieczy Twoje konto i uchroni je przed nieproszonymi gośćmi.

Nie ufaj obcym

Nigdy nie masz pewności, kim jest koleżanka poznana na blogu czy kolega z serwera gamingowego. Dlatego rozmawiając z nimi, bądź ostrożny i czujny. Jeśli zaczną wypytywać Cię o osobiste informacje i dane, poinformuj o tej sytuacji rodziców. Nie bój się zawierać nowych znajomości, ale nigdy nie ufaj na słowo, że obcy człowiek z internetu jest osobą, za którą się podaje. Bądź stale czujny i myśl o tym, jakie informacje podajesz innym. Pod żadnym pozorem nie umawiaj się w realu z obcymi poznanymi w sieci bez opieki osoby dorosłej!

Nie wchodź na podejrzane linki

Osoba, której nie znasz, podesłała Ci link bez żadnego komentarza? Dostałeś maila o dziwnej treści albo w obcym języku z adresu, którego nie znasz? Ktoś poinformował Cię SMS-em o wygranej, którą możesz odebrać, klikając w link? Nie rób tego – nigdy nie klikaj w obce linki i nie podawaj swojego numeru telefonu w przypadkowych miejscach! Możesz paść ofiarą kradzieży pieniędzy lub danych albo zainstalować wirusa, który zainfekuje Twój telefon czy komputer. Jeśli to była rzeczywiście ważna wiadomość, jej nadawca spróbuje się z Tobą skontaktować w inny, wiarygodny sposób.

Informuj opiekunów o obawach

Dostałeś podejrzaną wiadomość? Jakaś obca osoba jest natrętna i ciągle do Ciebie wypisuje? A może zauważyłeś dziwne zmiany na swoim urządzeniu – obce zdjęcia lub nowe aplikacje? Poinformuj swoich opiekunów o każdej sytuacji, która Cię niepokoi! Nie licz na to, że problem sam minie lub ktoś da Ci spokój – dorośli pomogą Ci poradzić sobie z problemami.

Nie zostawiaj urządzeń bez opieki

Twój telefon czy laptop to źródło informacji i narzędzie, które może wyrządzić wiele szkód w rękach niepowołanych osób. Chroń swoją prywatność i nigdy nie zostawiaj swoich urządzeń bez kontroli. Dzięki temu Twoje prywatne wiadomości, zdjęcia czy wideo nie wpadną w niepowołane ręce.

Nie dokonuj zakupów bez pozwolenia opiekuna

Jeśli masz dostęp do karty płatniczej opiekunów, nie nadużywaj ich zaufania i informuj ich o każdym planowanym zakupie. Poproś o pomoc w jego dokonaniu i zweryfikowanie, czy strona, na której zamierzasz coś kupić, jest bezpieczna. Zrobienie zakupów na fałszywej stronie może prowadzić do poważnych strat finansowych. Możesz też paść ofiarą zwyczajnego oszusta – np. opłacisz zamówienie i nigdy nie zobaczysz swojego produktu lub dostaniesz inny, podrobiony produkt.

Nie ufaj podejrzanym mailom i okazjom

Dostałeś informację, że wygrałeś w loterii? Albo maila, że Twój zagubiony wujek z Ameryki chce Ci przekazać spadek w zamian za wysłanie mu 100 zł na koszty przesyłki? Nie wierz takim wiadomościom! To sposób na wyłudzenie danych i pieniędzy. Ignoruj takie wiadomości, nie rozsyłaj ich dalej i nie klikaj w zawarte w nim linki.

Nie hejtuj i nie pozwalaj na hejt

Bezpieczeństwo w sieci to nie tylko chronienie swoich danych, ale też troska o innych użytkowników. Nie hejtuj i nie pozwalaj na hejt – reaguj w obronie innych osób, jeśli jesteś świadkiem nieuzasadnionej krytyki i obrażania. Pamiętaj, że w sieci obowiązują takie same zasady kultury osobistej, co w rzeczywistym życiu. Jesteś odpowiedzialny za swoje słowa – pamiętaj, że one potrafią ranić i mogą sprawić komuś nie tylko przykrość, ale bardzo dogłębną krzywdę.

Edukuj i bądź po jasnej stronie mocy

Dziel się wiedzą, którą zdobyłeś podczas tej lekcji. Poinformuj swoich kolegów i swoje koleżanki o tym, jakie zagrożenia mogą czyhać na nich w sieci i jak się przed nimi bronić. Stań na straży bezpieczeństwa swojego i bliskich Ci osób, by móc cieszyć się bez zagrożeń urokami internetu!

Nauka i wygrana

Pamiętamy z lat szkolnych, że najlepiej uczyć się przez zabawę. My dokładamy do tej stawki jeszcze małą rywalizację i nagrodę! Konkurs „Cyberświadomi od małego” to okazja do zaprezentowania wiedzy wyciągniętej z naszego poradnika w praktyce – w kreatywny sposób.

Rodzicu, nauczycielu, opiekunie – zachęć swoje dziecko do nauki poprzez zabawę i do udziału w konkursie. Do wygrania jest pakiet gadżetów Tekniska oraz podwójny bilet do Parku Rozrywki Energylandia!

Nagrody

Konkurs wyłoni 5 laureatów, którzy otrzymają jednakowe nagrody – zestaw gadżetów Tekniska (kubek, adapter podróżny, bawełnianą torbę oraz głośnik JBL GO 2) oraz 2 bilety (bilet ulgowy i bilet normalny) do Parku Rozrywki Energylandia.

Przed wzięciem udziału w akcji zapoznaj się z regulaminem. Wzięcie udziału w konkursie jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu.

Powodzenia!

Regulamin konkursu

  1. Organizator Akcji

1.1. „Cyberświadomi od małego”, której dotyczy niniejszy regulamin, zwana dalej „Akcją”, jest organizowana jest przez MDmarketing Małgorzata Dądela, reprezentowana przez komplementariusza MDmarketing Małgorzata Dądela, ul. Porcelanowa 23, 40-246 Katowice, NIP: 5741768843 reprezentowanego przez: Małgorzatę Dądela – Prezesa Zarządu, zwaną dalej „Organizatorem”.

1.2. Akcja odbywać się będzie na terenie całej Polski na podstawie niniejszego regulaminu, zwanego dalej „Regulaminem”.

  1. Czas trwania Akcji

2.1. Akcja trwa w terminie: 1.06.2022 r. – 22.06.2022 r. z możliwością przedłużenia terminu zakończenia Akcji na podstawie decyzji organizatora.

2.2. Akcja trwa do wyczerpania liczby nagród (3 zestawy).

  1. Uczestnicy Akcji

3.1. W Akcji mogą brać udział jedynie osoby pełnoletnie, zamieszkujące terytorium Polski i posiadające pełną zdolność do czynności prawnych lub osoby poniżej 18 roku życia za zgodą opiekuna prawnego.

3.2. W Akcji mogą uczestniczyć pracownicy podmiotów gospodarczych: MDmarketing Małgorzata Dądela, spółek zależnych i powiązanych, podmiotów zaangażowanych w organizację i przeprowadzenie akcji, a także najbliżsi członkowie i ich rodzin.

3.3. Udział w Akcji jest dobrowolny. Uczestnik Akcji powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed przystąpieniem do Akcji. Uczestnik zobowiązuje się przestrzegać zasad opisanych w Regulaminie. Uczestnik, przystępując do Akcji poprzez wysłanie Zgłoszenia, potwierdza, iż spełnia warunki, które uprawniają go do udziału w Akcji, oraz akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.

  1. Zasady Akcji

4.1. Akcja jest organizowana i prowadzona na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

4.2. Aby wziąć udział w Akcji, uczestnik zobowiązany jest wykonać zadanie konkursowe zamieszczone w poście konkursowym opublikowanym 1.06.2022 r. na fanpage’u Tekniksa w serwisie Facebook, dostępnym pod linkiem: LINK.

4.3. W skład Komisji wchodzi: Przedstawiciel Organizatora.

4.4. Jedna osoba może otrzymać jedną nagrodę.

4.5. Akcja zakłada przekazanie 5 zestawów nagród.

4.6. Pod uwagę w ocenianiu prac konkursowych będzie brana kreatywność.

4.7. Uczestnik zostanie poinformowany o zwycięstwie do 24.06.2022 r. (włącznie) poprzez odpowiedź do komentarza zamieszczonego przez Uczestnika pod postem konkursowym.

4.8. Uczestnik jest zobowiązany do udzielenia Organizatorowi danych potrzebnych do wysyłki nagrody. Uczestnik powinien przekazać Organizatorowi dane do 30.06.2022 r. (włącznie) poprzez wysłanie wiadomości prywatnej do fan page’a Tekniska.

4.9. Nagrody zostaną wysłane w ciągu 20 dni roboczych od momentu kontaktu ze zwycięzcami. Czas ten może ulec wydłużeniu, o czym uczestnik zostanie poinformowany w wiadomości prywatnej na Facebooku, mailowo lub telefonicznie.

  1. Nagrody

5.1. Nagrodami w Akcji są jednakowe zestawy, w skład których wchodzą:

  • 1 bilet ulgowy i 1 bilet normalny do Parku Rozrywki Energylandia,
  •  adapter podróżny Tekniska,
  • torba bawełniana Tekniska,
  • kubek Tekniska,
  • głośnik JBL GO 2.

6. Reklamacje

6.1. Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Akcji Uczestnicy winni zgłaszać na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w sposób opisany poniżej, w terminie nie później niż do 14 dni od otrzymania nagrody. O prawidłowym terminie wniesienia reklamacji wniesionej na piśmie decyduje data stempla pocztowego. Organizator zastrzega, iż reklamację uważa się za wniesioną w terminie, jeśli dotrze ona na niżej wymieniony adres e-mail lub adres korespondencyjny w terminie do 21 dni od otrzymania przez Uczestnika Nagrody.

6.2. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania Uczestnika (w przypadku zgłaszania reklamacji pisemnie), adres e-mail (w przypadku zgłaszania reklamacji w formie elektronicznej), dokładny opis i uzasadnienie reklamacji oraz datę i miejsce zdarzenia, którego dotyczy roszczenie związane z udziałem w Akcji, a także treść żądania. W przypadku składania reklamacji za pomocą środka komunikacji elektronicznej należy ją wysłać na adres e-mail: lena@mdmarketing.pl, wpisując w temacie „Reklamacja Cyberświadomi od małego” lub listem poleconym na adres MDmarketing Małgorzata Dądela, ul. Porcelanowa 23, 40-246 Katowice, z dopiskiem „Reklamacja Cyberświadomi od małego”.

6.3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty ich otrzymania przez Organizatora.

6.4. Uczestnik jest powiadamiany o decyzji reklamacyjnej listem poleconym lub w wiadomości e-mail, na adres podany w pisemnej reklamacji lub na adres elektroniczny do komunikacji, wskazany w reklamacji złożonej za pomocą środków komunikacji.

  1. Postanowienia końcowe

7.1. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w dowolnym terminie bez podania przyczyny przy zastosowaniu odpowiednich form informacji.

7.2. Niniejszy Regulamin jest jedynym dokumentem mającym wiążącą moc prawną w zakresie realizacji Akcji. Materiały reklamowe mają jedynie charakter promocyjno-informacyjny.

7.3. Akcja nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym ani loterią promocyjną, których wynik zależy od przypadku (przeprowadzenie losowania) w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 11 listopada 2009 o grach hazardowych (Dz.U. z 2014r, Nr 768, poz. 1717).

7.4. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.

7.5. Organizator informuje, że Akcja nie jest w żadnym zakresie sponsorowana, wspierana, administrowana ani stowarzyszona z portalem Facebook. Facebook jest znakiem towarowym zastrzeżonym przez Facebook Inc., a Delaware Corporation z siedzibą przy 1601 s. California Ave, Palo Alto CA 94 304. Informacje podawane przez Uczestników Akcji są informacjami podawanymi Organizatorowi, a nie portalowi Facebook. Informacje te będą wykorzystane wyłącznie w celu przeprowadzenia Akcji przez Organizatora.

7.6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe działanie lub przerwy w działaniu sieci Internet.

7.7. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji, czy nagrodzony Uczestnik spełnia warunki określone w Regulaminie Konkursu. W tym celu może żądać od Uczestnika złożenia określonych oświadczeń, podania określonych danych bądź przedłożenia określonych dokumentów. Niespełnienie warunków Akcji lub odmowa spełnienia powyższych żądań powoduje wykluczenie danego Uczestnika z Akcji z jednoczesnym wygaśnięciem prawa do nagrody i jakichkolwiek innych roszczeń w stosunku do Organizatora.

  1. Przetwarzanie danych osobowych

8.1. Administratorami danych osobowych zbieranych od uczestników Akcji jest MDmarketing Małgorzata Dądela, ul. Porcelanowa 23, 40-246 Katowice, NIP: 5741768843. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

8.2. Dane osobowe uczestników będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia Akcji i przekazania im nagrody.

8.3. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. na podstawie zgody uczestników. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w Akcji.

8.4. Organizator będzie zbierał od uczestników następujące dane:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • adres zamieszkania i telefon.

8.5. Osobie, która udzieliła zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z prawa do cofnięcia zgody należy skontaktować się z Organizatorem Akcji dostępnym pod adresem e-mail lena@mdmarketing.pl.

8.6. Uczestnikom Akcji, którzy podają dane osobowe, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz przysługuje prawo do sprostowania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych oraz przenoszenia danych. W celu skorzystania z przysługujących praw należy skontaktować się z Organizatorem Akcji dostępnym pod adresem e-mail lena@mdmarketing.pl.

8.7. Uczestnikom Akcji przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

8.8. Organizator oświadcza, iż dane uczestników Akcji są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą poddawane profilowaniu.

8.9. Dane uczestników nie będą przetrzymywane dłużej, niż jest to wymagane (będą usuwane po przekazaniu nagród oraz upływie czasu na złożenie reklamacji).

Ta strona używa plików Cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie Cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami używanej przeglądarki. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.