Wpisz czego szukasz
i kliknij enter

Bombardier

Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Szczegóły projektu

Wyzwania projektowe

Podstawowym wyzwaniem projektu było zapewnienie najwyższej niezawodności systemowej na linii jednotorowej wyposażonej w mijanki zwiększające przepustowość poprzez zastosowanie nowatorskich i przyszłościowych technologii umożliwiających bezpieczne użytkowanie i monitorowanie wszystkich składowych systemu sterowania. Kolejnym wyzwaniem było zbudowanie systemu bazującego na ograniczonych zasobach włókien światłowodowych jak i skuteczne obniżenie kosztów CAPEX i OPEX w funkcji czasu eksploatacji linii.

Rozwiązania i produkty

W projekcie jako transportową warstwę transmisyjną wykorzystano urządzenia platformy XTran belgijskiej firmy OTN Systems. Posiadają one modularną budowę, co pozwoliło zaprojektować każdy węzeł indywidualnie zgodnie z potrzebami wynikającymi z ilości interfejsów jak i założeń związanych z redundancją.

Zastosowana platforma daje możliwość wykorzystania kart 10GE, SHDSL, E1/T1, Serial, zwiększając uniwersalność rozwiązania pod kątem przyszłych integracji. Platforma X-Tran umożliwia również pełną redundancję zasilania oraz jednostki centralnej, co zostało wykorzystane w omawianym projekcie zapewniając dostępność na poziomie 99,999.

Dzięki separacji usług poprzez tzw. pseudo wires, które zapewnia technologia MPLS-TP jedna para światłowodów wykorzystana jest do transmisji wszystkich usług odpowiedzialnych za sterowanie ruchem kolejowym, które standardowo były odseparowane fizycznie. Warto nadmienić, że platforma X-Tran jest platformą umożliwiającą budowę zamkniętego systemu transmisyjnego zgodnie z normą 50159.

W niniejszym przedsięwzięciu zredukowano nie tylko ilość koniecznych do transmisji włókien światłowodowych ale również czas potrzebny na projektowanie i wdrożenie dzięki systemowi TX-Care, który w prosty i intuicyjny sposób umożliwia konfiguracje online jak i offline – definiowanie serwisów i przydzielanych im przepustowości oraz scentralizowane zarządzanie siecią.

Zagwarantowano czas przełączenia transmisji na redundantne włókna światłowodowe poniżej 50ms (np. w przypadku mechanicznego uszkodzenia światłowodu) zapewniając poprawne działanie podłączonych do platformy Xtran usług.

Korzyści

Korzyści dla integratora
  • Wysoka niezawodność i dostępność
  • Pełna przewidywalność transmisji, stanowiącej „układ nerwowy” systemu sterowania ruchem kolejowym
  • Gwarantowana przepustowość dla poszczególnych usług definiowana na etapie konfiguracji
  • Łatwość i szybkość wdrożenia dzięki intuicyjnemu systemowi TX-Care
  • Koszt proporcjonalny do topologii (pay as you grow)
Korzyści dla klienta końcowego
  • Zdecydowanie niższe koszty utrzymania (łatwość obsługi – uproszczony serwis, prosta diagnostyka poprzez system TX Care)
  • Redukcja ilości włókien wykorzystywanych na potrzeby SRK
  • Przemysłowa konstrukcja, 25 letni cykl życia i wsparcia urządzeń
  • Niskie zużycie energii

Zdaniem specjalisty

Stosując platformę Xtran działająca w technologii MPLS-TP mamy do dyspozycji szereg mechanizmów związanych z bezpieczeństwem sieciowym, takich jak: rozdzielenie warstwy sterowania siecią od warstwy przekazywania danych, separację różnych usług czy danych przekazywanych w różnych systemach dzięki tunelom tzw. pseudowires.

Dodatkowo dysponujemy mechanizmami inżynierii ruchu (priorytety QoS), oraz zabezpieczeniem łączy pomiędzy węzłami sieci z wykorzystaniem szyfrowania MACSec. Mając na uwadze powyższe, XTran to platforma idealnie dopasowana do wymogów transmisyjnych stawianych przez nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym.

Daniel Libera
Inżynier Sieciowy

Opis techniczny

Linia produktów XTran posiada różną pojemność i różne formy. Węzły sieci mogą być łatwo projektowane z uwzględnieniem określonej wydajności celem budowy niezawodnej i wielousługowej infrastruktury pakietowej. Platforma została zaprojektowana do pracy w trudnych warunkach, w solidnych obudowach ze stali nierdzewnej, spełniając wymogi EMC i pasywnego chłodzenia rozwiązań przemysłowych.

XTran gwarantuje niezawodne działanie w szafach przytorowych lub w podstacjach wysokiego napięcia dzięki zgodności z EN 50121-4, IEC 61850-3, IEEE 1613.

Pozostałe case studies

Energetyka
Energetyka wiatrowa

Projekt: Utworzenie systemu nadzoru nad nowo powstałą elektrownią wiatrową.

Kolej, Transport
NEWAG S.A

Projekt: Dostawa dwudziestu jeden elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z siedmioletnim okresem utrzymania dla SKM Warszawa.

Ta strona używa plików Cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie Cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami używanej przeglądarki. Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności.